/ inredning /

Trendspaning på Formex 2018

(null)

Vad sägs om den underbart kreativa titeln på ett blogginlägg? Jo jo! 

Jag hade exakt 5,5 timmar att insupa hela Formex. Låt mig bara säga: Det är för lite tid. Superproritering krävdes. A-hall endast. Inga smaka choklad och lakrits här inte! Icke! 

Fokus på de tillverkare jag älskar och de jag inte är kund hos men vill vara kund hos. Där rök titta på fina kläder, testa krämer och dofta doftljus!

Ingen tid att spana in design med stort D så där sayonara B hallen.

Så. A- hall. Renodlat och fint.  

Jag snappade följande:
  • Kulörer: Det var så tydligt. Mustiga nyanser av senapsgul, roströd, vinröd, smaragdgrönt och midnattsblått.  (null)
    Nya nyanser hos Himla

    (null)
    Cozy Living fångar hela spektrat


  • Rustik keramik (rimmar! 😄), urnor (null)


  • Inslag av storblommigt
(null)
Kudden finns hos Jakobsdahl! Jag beställde! 😄


  • Trä, mörkt, vintage-look
(null)
Nordahl


  • Sammeten är kvar
(null)
Jakobsdahl


  • Fortfarande mycket mässing. Jag är personligen jättetrött på mässing och trodde silver var på väg tillbaka. Men jag såg inte mycket silver. Dock fick jag känslan att alla metaller går mot mer borstad yta. Åt det antika hållet.
(null)
  • Naturen tas in. Gräs, grenar, nötter
(null)
  • Lampor med fransar med inspiration från Hans Agne Jakobsson (Inte Arne Jakobsen, tack Tina Grimstedt :) Tilltalar den Art-deco älskande delen av mig. 
(null)
Nordahl


(null)
Globe Lighting


En bild från Madame Stolz får avsluta!

Jag älskar


Nu var jag inte överallt. Detta är baserat på spaning hos mina favoritleverantörer.

Jag stängde stället denna tisdag i augusti. Som vanligt 😄

Kram
Anna

Formex / inredning / trender