/ Allmänt /

Bring on Novent! Jul och advent i november är toppen!

 
I år kom julen rekordtidigt till butikerna. Känns det som. Vad tycker vi om det egentligen? Uppenbarligen shoppar vi julgrejer iallafall. Annars skulle de inte finnas i butikerna så tidigt. 
 
Tillhör du dem som blir irriterad på att julen nu tycks ha börjat 1 veckan i november? Att julen borde vara från 1 december? Jag kan hålla med och jag har också ojjat mig lite... Man har liksom inte riiiiktigt fått den där julstämningen, inte ens hunnit längta lite. Man är fullt upptagen med att försöka navigera sin vardag genom dimman och regnet som känns som att någon riktar en blomspruta mot ansiktet. Och där, när man går in för att köpa mjölk en dag efter Halloween är de där, julkulorna, pepparkakorna och adventsljusstakarna. Och man blinkar lite yrvaket och undrar om man missat några veckor i kalendern. 
 
Mina damer och herrar, det är dags för Novent ! Att tjuvstarta advent redan i november. 
 
Personligen har jag mycket svårt att få någon typ av feeling ÖVERHUVUDTAGET i november. Den bruna hösten. Den här tiden är INTE KUL. Jag tror att vi måste släppa in Novent. Butikerna behöver Novent. Vi behöver Novent. 
 
Så varför ojja oss över att julen kommer lite tidigt? Vi behöver den. Omfamna den. Frossa i pepparkakor, lussebullar och mys med glögg och tända ljus. Vem blir inte glad av ljusslingor och pynt? Ok några men då får ni som inte blir det blunda och unna oss andra, deal?
 
Men köp inte fler julkulor om inte katten fick hela granen att tippa förra julen! Njut av era saker som har minnen från andra jular eller gör om dem själv och spara både pengar och miljön. 
 
Kör! December är alldeles för kort ändå. Vips ska granen dansas ut och januari rullar in i februari innan vi får ljuset tillbaka. 
 
Bring on Novent!
 
kram
 
 
advent / jul / november / novent