/ inredning / styling / trend /

Autumn blues är inte "autumn blues" - blått är flott

Pratade med min fina mamma häromdagen. Hon var lite bekymrad över alla murriga färger. Jag förstår henne på sätt och vis. Hon upplevde 70-talet som vuxen och hon vill uppleva det igen lika mycket som jag vill uppleva 90-talet igen.
 
Vi såg de mörkare färgerna för ett tag sen men jag upplever att de först nu börjar synas IRL så att säga. Ljust och fräscht har etsat sig fast i de svenska hemmen. Men mörkare färger betyder ju inte mindre fräscht... Blå som färg representerar ju fräscht om något, hav och himmel och vintage vackert blåmönstrat porslin.
 
Själv älskar jag de mörkare tonerna och ångrar nu att jag köpt svart Kalklitr färg. Jag borde gått på deras Cobalto! Eller..En annan otroligt vacker färg är Alcros Moules som röstades fram som månadens färg bland Alcros följare. Vacker.  
 
Här är lite blå bilder från Alcros trendrapport - enjoy!
 
Vad tycker ni om de mörkare inslagen som är nu? Vilken är er favoritfärg? Tell me!
 
Ha en fantastisk dag! Här i Stockholm skiner solen och det är härligt sommarvarmt. Nu ska jag packa inför en styling.
 
kram
 
OBS. Jag gillar också fortfarande vitt! Vitt släpper in ljus, reflekterar ljus och lyser upp. Viva vita lakan, vita gardiner, vita fönster!
 
 
blått är hett just nu
 
lugnande-blatt-tva_bilder
 
morka-sidan-tva_bilder
färg / homestaging / homestylist / inredning / inredningsinspiration / inredningsinspo / interior / interior design / interior inspo / kulör / nyanser / stylist / trend