/ Allmänt /

Homestyling DIY - Del 3 - Ta det inte personligt!

 
Hej!
 
Det tog ett tag för del 3 att nå offentlighetens ljus. Det har varit väldigt mycket jobb ett tag. Nu är det faktiskt lite lugnare och det gör att inspirationen kommer tillbaka. Det främsta tecknet för mig att stressen minskar är att min kreativitet kommer tillbaka. Härligt!!
 
Så, här kommer Del 3 av Homestyling DIY.
 
Som titeln säger, ta det inte personligt. Detta är viktigt. Homestyling har ingenting med din personliga smak att göra. Homestyling är inredningens kusin. Det är inte samma sak. Det är ett spel för gallerierna. Det ska attrahera många spekulanter. Många ska gilla stilen. Stilen ska vara relativt allmän. Gärna locka fler målgrupper samtidigt. Det finns undantag såklart. Ibland är det verkligen en specifik målgrupp som är viktig. Men samma regel, snygg still som många gillar. 
 
Den skandinaviska stilen passar oftast de flesta. Modernt, ljust, natur, växter och ljusa gardiner. Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, nr 2, milda färger, beige, grå, benvit, pasteller. Glöm dock inte svart, främst i dekorationer. Svart har en "grundande" effekt. Inom Feng-shui representerar färgen svart elementet vatten. Det är något det ofta inte finns tillräckligt av i interiörer och behövs därför för balansen. 
 
 
 
Arvegods ska vara med som ett stilbrott bara.
 
Färgglada tavlor må vara dyra och skapade av konstnärliga närstående och hur älskade som helst. Byt ut mot andra. 
 
Samlingar av Star Wars figurer, porslinsfigurer, dockor osv får flytta ner i kartonger. Börja flytten redan där vettja. 
 
Gardiner ska vara ljusa och soffan bör inte vara röd.
 
 
 
Som sagt, det är inte din personliga stil som ska säljas utan något som attraherar många! 
 
Vill ni ha hjälp? Som av en händelse arbetar jag med detta hela tiden :-) Maila mig på [email protected] så pratar vi!
 
Lycka till!
 
vänliga hälsningar
 
Anna Bergermark Lindeman 
Tell Your Stories Inredning & Homestyling AB