/ Allmänt / inredning / jul /

Ute i sista minuten? Topp 10 adventsljusstakar just nu enligt mig!

Hej!
 
Håller ni med om att oktober svepte förbi, kastade oss in i novembers duggregn och dimma och att även november gick ganska fort? Skönt tycker jag, november hör inte till favoritmånanderna :-)
 
Och till helgen är det advent! Så mysigt! Jag och Jocke, min man, fick upp uteljusen i söndags. Nu återstår insidan. Den är skönare! :-) 
 
Många av er river väl också ner/upp/ut alla adventssakerna nu i veckan. Därför tänkte jag att ni som inte har en adventsljusstake eller kanske vill uppgradera ska få ta del av min topplista. En liten hjälp på vägen kanske? 
 
Kommentera gärna vilken du gillar mest! Vore superkul att få veta!
 
Kram 
 
 
1. Mäster från Markslöjd
 
Jag har velat ha sen jag såg den för första gången! De härliga bubblorna och det mysiga ljuset. Vacker! Den var slut förra året överallt där jag kom åt att kolla och då köpte jag en annan. Men, jag vill fortfarande ha den här!
 
 
Den finns i en större variant och i svart. Sjuuuukt snygg!
 
 
Bilder från: Markslöjd
 
  
2. Kulan från Kalasdekorationer
 
Vacker och sobert elegant med klassiska drag. 
 
Bild från: Kalasdekorationer
 
 
3. Raw från By Rydéns
 
 
Grå betong tillsammans med traditionella grönt och rött julpynt, fårskinn och hyacinter. Vackert!
 
 
 Bild från: Ljustema
 
 
4. Ull från Svenljunga
 
Så mysig och härlig med äkta fårskinn! Perfekt för den lite mer lantliga stilen eller den riktigt avskalade råa. Hos mig passar den tyvärr inte men lycko er som har ett hem i den stilen. 
 
 
Bild från: Jotex
 
 
5. Grace från Globen Lighting 
 
Till det moderna hemmet kanske? Eller alla hem faktiskt! Jag kan inte länga mig någonstans denna inte skulle funka. Finns även i silver.  
 
 
Bild från: Globen Lighting
 
 
7. Agnes från Konstsmide
 
Lite mer traditionell men ändå modern. Och lite mäktig tycker jag. Älskar svart. Underskattad julfärg :-) Fast den finns även i trä och rött för den som vill vara riktigt traditionell. 
 
 
Bild från: Konstsmide
 
 
8. Milano star från Star Trading
 
Så snygg! Liknar en viss asdyr taklampa i stilen. Inte billigaste elljusstaken men smakar det så kostar det :-
 
Bild från: Star Trading
 
 
9. Phlippa från Markslöjd
 
Allså, jag skulle kunnat lägga med flera ljusstakar från Markslöjd. De har flera väldigt fina. Men, då skulle ni tro att jag är sponsrad av dem och så är det ICKE! Jag gillar denna för de svarta ljusen och den låga mässingsbasen. Clean.  
 
 
 
 
 
10. Raw från PR Home
 
En lite råare variant av ovan. Också galet snygg. Inte så traditionell kanske. Skulle vara fin i mitt kök. Men jag har helt enkelt inte plats. Eller? Det har ju bara med prioritering av göra :-)
 
 
advent / adventsljusstake / elljusstake / jul / julstämning / sistaminutenjultips / topp tio